Uwaga!

wtorek, 23 września 2014

Rec

Tytuł : Rec
Rok : 2007
Reżyseria : Jaume Balanguero & Paco Plaza
Produkcja : Hiszpania
Czas trwania : 78-85 minut
Budżet : 1 500 000 euro


Fabuła:
Fabuła opiera się głównie na nagraniu które wykonuje para dziennikarzy kręcących materiał o pracy strażaków. Początkowo nudna praca zamienia się w wyjątkowo ciekawą, kiedy strażacy dostają wezwanie do kamienicy w centrum Barcelony. Słysząc dziwne odgłosy w jednych z mieszkań postanawiają do niego wejść, gdzie atakuje ich pewna staruszka, gryząc strażaka w kark. Jej dziwne zachowanie skutkuje zamknięciem kamienicy i oddzielenie jej od reszty świata. Pozostali w kamienicy mieszkańcy i przypadkowi ludzie zaczynają dziwnie się zachowywać.

Ocena:
Fabuła nie jest specjalnie wyszukana ani skomplikowana. Wszystko dzieje się w przeciągu jednej nocy i praktycznie jednym miejscu. Według mnie jest to jednak plusem, tak samo jak krótki czas trwania filmu. Nie ma przeciągania akcji na siłę. Plusem jest również to, że film został pokazany "za kamerą". Czyli jakby pierwsza perspektywa. Oczywiście, nie każdemu takie filmy będą się podobać, ja jednak mam co do tego słabość.

Podsumowując:
Aktorstwo - 8/10
Napięcie i zaskoczenie - 6/10
Zakończenie - 9/10
Oryginalność fabuły - 5/10
Horror - 6/10



2 komentarze:

  1. Jak dla mnie film rewelacyjny. Ogląda się go bardzo dobrze, nie ma długich, nudnych dialogów i oczywiście trzyma w napięciu do samego końca. Nie każdy oczywiście lubi filmy „kręcone z ręki” tym bardziej, że od czasu „Blair Witch Project” namnożyło się ich dużo. Ten jest jak dla mnie najlepszy z nich wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i opinię. Widzę, że nie tylko mnie nużą naciągane dialogi i przetrzymywanie akcji.

      Usuń